Jan 5, 2011

What would you do ...

... als je deze brief krijgt? Zou je reageren? Zou je haar een baan aanbieden?
***
Beste,

Ik heb jullie site binnenstebuiten gekeerd, maar ik kon 'm nog niet vinden: die ene vacature die mij op het lijf geschreven is. Vandaar deze open sollicitatie, want ik zou erg graag bij jullie aan de slag gaan.

Wie ben ik?
Ik ben **** en in een paar steekwoorden ben ik: blij, no-nonsense, humor, zelfstandig, verantwoordelijk en met een flinke dosis zelfspot.Ik werk al jaren in de reclame als traffic manager en het is tijd voor een nieuwe stap, een stap vooruit. Ik ben erg geïnteresseerd in mode, lees alles wat los en vast zit, volg het op de voet en probeer langs alle openingen, nieuwe shops en feestjes te gaan. Mensen die me kennen zeggen altijd ‘Jij bent geknipt voor een baan in de mode’ en dat is naast leuk om te horen, ook helemaal waar!

Je kunt het zelfs aan me zien: ik combineer duur met goedkoop, ben gek op accessoires en hoge hakken, vrienden vragen vaak om advies en ik krijg aan de lopende band te horen ‘Waar heb je dat truitje/jasje/broek/shirt/panty/oorbellen/pet vandaan?’ dus dan doe ik toch iets goed.

Wat zoek ik?
Een regelfunctie, een pur sang regelfunctie. Geef mij een project en ik lever het met een strik er omheen bij je af. Stuur me de wereld over en ik neem een cadeautje voor je mee en een foto van een lachende klant.

Waar ben ik goed in?
Organiseren, ik ben een negotiator. Het organiseren en plannen van, bijvoorbeeld, pr-presentaties, fotoshoots, briefings, openings. Het maken van prijsafspraken, leggen van contacten, het vastleggen van contracten, signed, sealed, delivered and its yours. Maar ook ben ik een kei in het stimuleren van collega’s en laat mij vooral de freelancers inhuren, je krijgt ze altijd voor een lager tarief. En het administratieve gedeelte, daar draai ik mijn hand niet voor om.

Het is niet makkelijk om een andere wereld binnen te komen, maar ik wil heel graag en hoop dat jij me deze kans gunt.

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van mijn brief en hopelijk tot snel!

Groet,
****

3 comments:

  1. Ha Bien.
    Leuke brief, i like! Hele leuke opening.
    Heb nog een suggestie: wat jij heel goed kan, én waar je voor je werkgever van grote waarde bent is dat je alle organisatorische wind uit de zeilen van de creatieven haalt, zodat zij zich volledig kunnen richten op waar ze het beste in zijn: creeeren.
    En creatieven zijn geen pro in onderhandelen, dat kost ze veel tijd en energie. En ze zullen niet zoveel uit een onderhandeling kunnen halen als jij. En dat maakt jou ook letterlijk waardevol.
    Dit geldt overigens vooral bij kleinere bedrijven, waar nog geen traffic is.
    Wie weet heb je d'r wat aan.
    Liefs, Ralph

    ReplyDelete
  2. Ralph, held! En bij creatieven, denken we vooral aan mensen die zorgen dat wij die prachtig gesneden stoffen om ons lijf kunnen draperen! Goed te horen dat ook jij vindt dat ik een organisatorisch wonderkind ben!
    Thanks voor je feedback, heb hier zeker wat aan ... en anders mijn nieuwe collega wel ...:-)
    x

    ReplyDelete
  3. Meesters in Management is een managementbureau dat vooral actief is binnen de publieke sector. Wij werken onder andere voor gemeenten, provincies, waterschappen, rijksoverheid, zorginstellingen, onderwijsinstellingen, stichtingen en verenigingen waaronder woningcorporaties.

    ReplyDelete